مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:502022-11-26پزشكي

نوشیدن 2 لیتر آب در روز برای سلامتی افسانه است


متخصصان در مطالعه ای تازه دریافته اند که نوشیدن دو لیتر آب در روز برای حفظ سلامتی یک افسانه است و افراد بسته به شغلشان، آب و هوای محل زندگی و جنسیت به نوشیدن تا شش لیتر آب در روز نیاز دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دهه های اخیر، نیاز به نوشیدن هشت لیوان آب در روز به یک توصیه استاندارد تبدیل شده است با این حال شواهد کمی برای تأیید آن وجود دارد.

متخصصان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در ایالات متحده هزاران نفر از 26 کشور را مورد مطالعه قرار دادند تا دریابند که به چه مقدار آب نیاز دارند.

آنها دریافتند که میانگین روزانه از یک لیتر در روز تا شش لیتر متغیر است که شامل آب سایر نوشیدنی ها مانند چای و قهوه و همچنین آب موجود در غذا می شود.

یکی از متخصصان در این زمینه می گوید: علم هرگز از مصرف هشت لیوان آب در روز به عنوان یک دستورالعمل مناسب و ثابت حمایت نکرده است و مقدار زیادی از آب مورد نیاز بدن از غذایی که می خورید تامین می شود.

اما این بهترین کاری است که ما تاکنون انجام داده ایم تا میزان آب مصرفی مردم در روز - گردش آب به داخل و خارج از بدن - و عوامل اصلی که باعث گردش آب می شوند را اندازه گیری کنیم.

بر خلاف مطالعات قبلی که از افراد خواسته بود مصرف آب را خود گزارش دهند، متخصصان آب را هنگام حرکت در بدن اندازه گیری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدن 2 لیتر آب در روز برای سلامتی افسانه است

نوشیدن 2 لیتر آب در روز برای سلامتی افسانه است