مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 15:502022-11-26اقتصادي

کشت قراردادی برنج در10 درصد از شالیزارهای رشت تا سال آینده


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بنا داریم کشت قراردادی برنج را در بیش از ده درصد از شالیزارهای این شهرستان برای سال آینده اجرایی کنیم.

   - ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بنا داریم کشت قراردادی برنج را در بیش از ده درصد از شالیزارهای این شهرستان برای سال آینده اجرایی کنیم.

   مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اجرای طرح کشت قراردادی که اخیرا بر روی محصول برنج اجرا شده یکی از برنامه های توسعه و حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان است و مزایای متعددی دارد، اظهار کرد: سال گذشته برنامه ریزی شده بود در شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است در پنج درصد از شالیزارها کشت قراردادی انجام شود که به دلیل استقبال برنجکاران در هفت درصد اجرا شد.

وی افزود: برنامه داریم سال آینده در بیش از 10 درصد از شالیزارهای رشت کشت قراردادی را اجرایی کنیم.

اسدی پرور خاطرنشان کرد: از آنجایی که اغلب برنجکاران رشت خرده مالکی هستند، اجرای کشت قراردادی می تواند کمک کند که کشاورزان از وابستگی به دلالان برای خرید نهاده و سایر هزینه ها بی نیاز شوند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت ادامه داد: علاوه برتامین کود و پرداخت هزینه بیمه در اجرای کشت قراردادی به برنجکاران بذر بسیار مرغوب و اصلاح شده نیز داده می شود که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی برنج در10 درصد از شالیزارهای رشت تا سال آینده

کشت قراردادی برنج در10 درصد از شالیزارهای رشت تا سال آینده