مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 20:302022-11-26پزشكي

همه چیز درباره کاشت حلزون شنوایی در ایران


صدا؛ تنها آرزوی کودکان ناشنوا و خانواده هایشان است؛ آرزویی که برای برخی از این کودکان با کاشت حلزون شنوایی قابل تحقق بوده و می تواند دنیای سرشار از سکوت شان را با صدا رنگ بخشد.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از ره آوردها و امیدهای علم پزشکی برای کودکان ناشنوا، کاشت حلزون شنوایی بوده است که می تواند آنها را با موهبت شنوایی به سمت یک زندگی عادی سوق دهد.

باید توجه کرد که انجام عمل کاشت حلزون شنوایی از سال 1372 در کشورمان آغاز شد و از همان سال، تاکنون که حدود 29 سال از آغاز عمل کاشت حلزون در کشور گذشته است، بیش از 16000 هزار مورد کاشت حلزون در سراسر کشور انجام شده است و این یعنی بخشیدن شنوایی به کودکانی که هیچ صدایی در زندگی شان نبود.

در حال حاضر نیز با اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مراکز کاشت حلزون شنوایی در کشور، تعداد مراکز به 15 مرکز رسیده و تلاش می شود تا بیماران ناشنوا در سراسر کشور بتوانند به این خدمت دسترسی داشته باشند.

در عین حال اخیرا بحث کاشت حلزون شنوایی مورد توجه دولتی ها قرار گرفت و طرح تحول ملی در کاشت حلزون جهت تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی از شهریور ماه سال جاری کلید خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره کاشت حلزون شنوایی در ایران

همه چیز درباره کاشت حلزون شنوایی در ایران