مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 23:152022-11-26اقتصادي

فاصله حمل کالا بین ایران و چین به 5 روز کاهش می یابد


سفیر تام الاختیار قرقیزستان در تهران گفت: با راه اندازی کریدور ریلی کاشغر - نارین و اوش - سرخس فاصله حمل بار و صادرات و واردات کالا بین ایران و چین در سال های آتی به پنج روز کاهش می یابد و راه دسترسی چین و آسیای میانه به کشورهای عربی، - هند و آسیای شرقی هموار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تورکان صدیکف در دیدار با محسن احمدی - رییس هیات مدیره هلدینگ سبا - با اشاره به اقدامات و تفاهم نامه های منعقد بین کشورهای پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عزم جدی دولت قرقیزستان برای راه اندازی این کریدور در کنار کریدور جاده ای موجود بین چین و قرقیزستان تاکید کرد.

سفیر قرقیزستان در تهران خاطر نشان کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی لازم برای تبدیل شدن به هاب صادرات چین به آسیای میانه و جا به جایی نزدیک به 20 میلیون تن کالا در سال به ایران و کشورهای عربی در دستور کار بیشکک قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در قرقیزستان و امکان صادرات محصولات و تولیدات ایران از طریق آن کشور به حوزه کشور های اوراسیا و اتحادیه شانگهای بدون پرداخت عوارض گمرکی، اعلام کرد که توافق نامه ی گمرکی GSP با اتحادیه اروپا این امکان را برای صادرات و واردات کالا بدون تعرفه برای 6000 قلم کالا به مقصد اتحادیه اروپا فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله حمل کالا بین ایران و چین به 5 روز کاهش می یابد

فاصله حمل کالا بین ایران و چین به 5 روز کاهش می یابد