مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 02:152022-11-26بين الملل

دادگاه نورنبرگ چه بود؟


در محاکمات نورنبرگ که از بیستم نوامبر 1945 تا اول اکتبر 1946 به طول انجامید، سازمان های اس اس (گارد ویژه حزب نازی با یونیفورم سیاه) و ستاد شخصی هیتلر جنایتکار شناخته شدند ولی ستاد ارتش آلمان تبرئه گردید.

- در محاکمات نورنبرگ که از بیستم نوامبر 1945 تا اول اکتبر 1946 به طول انجامید، سازمان های اس اس (گارد ویژه حزب نازی با یونیفورم سیاه) و ستاد شخصی هیتلر جنایتکار شناخته شدند ولی ستاد ارتش آلمان تبرئه گردید.

عصر ایران - دادگاه نورنبرگ (Nurnberg Tribunal) در پایان جنگ جهانی دوم از طرف متفقین برای رسیدگی به جنایت علیه صلح و بشریت و جنایات جنگی نازی ها تشکیل شد.

دلیل انتخاب شهر نورنبرگ (واقع در آلمان) برای محاکمه عده ای از تبهکاران جنگ جهانی دوم این بود که هر سال مهم ترین جلسات حزب نازی، یعنی کنگره های حزبی، در این شهر تشکیل می شد و برای هر یک از این کنگره ها از طرف هیتلر، اسم مخصوصی انتخاب می شد؛ مثل کنگره پیروزی، کنگره افتخار، کنگره اراده.

دلیل دیگر، وسعت کاخ دادگستری شهر نورنبرگ و سالم ماندن آن در بمباران های متفقین و همچنین وسعت زندان این ساختمان بود.

در محاکمات نورنبرگ که از بیستم نوامبر 1945 تا اول اکتبر 1946 به طول انجامید، سازمان های اس اس (گارد ویژه حزب نازی با یونیفورم سیاه) و ستاد شخصی هیتلر، جنایتکار شناخته شدند ولی ستاد ارتش آلمان تبرئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه نورنبرگ چه بود؟

دادگاه نورنبرگ چه بود؟