مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 07:252022-11-27اقتصادي

تحریم را ول کنید، خودتحریمی را بچسبید


صنایع تبدیلی یا بهتر بگوییم صنایع تکمیلی به فرآوری و عمل آوری انواع تولیدات در حوزه های مختلف بویژه در بخش کشاورزی، دامداری، شیلات و .

می پردازد.

- به اعتقاد فعالان اقتصادی اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی زمانی بیشتر خودنمایی می کند که بدانیم بعد از صنایع سنگین این صنعت از نظر وسعت و گستردگی، دومین مقام را در جهان داراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه موجب افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات محصولات تولیدی می شود، منجر به کاهش ریسک در بخش کشاورزی شده و به تولیدکننده این اطمینان را می دهد که حتی با تولید محصول با کیفیت درجه دو و سه باز هم می تواند به درآمدزایی کارش از طریق فرآوری محصول و تبدیل آن به محصول دیگری درآمدزایی قابل قبولی داشته باشد.

در شهرهایی نظیر ساوه که با تولید افزون بر 70 نوع محصول، قطب کشاورزی به شمار می روند فعالیت صنایع تبدیلی ضرورت دوچندان دارد حال آنکه محصول شاخصی نظیر انار نیز در سطح بالغ بر 10 هزار هکتار از باغات بارور این منطقه تولید و روانه بازار مصرف شود.

بخش اعظمی از محصولات کشاورزی دارای تاریخ مصرف محدودی هستند و با انتقال آنها به واحدهای صنایع تبدیلی می توان به گونه ای تغییر و تبدیل در آنها ایجاد کرد که امکان مصرف شان در بازه زمانی طولانی مدتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم را ول کنید، خودتحریمی را بچسبید

تحریم را ول کنید، خودتحریمی را بچسبید