مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 08:252022-11-27پزشكي

تولید داروی گیاهی ملین با اثرگذاری بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان کپسول و شربت بر پایه گیاهان دارویی را تولید کردند که به گفته آنها دارای اثرگذاری بیشتر و عوارض کمتر نسبت به داروهای شیمیایی است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان کپسول و شربت بر پایه گیاهان دارویی را تولید کردند که به گفته آنها دارای اثرگذاری بیشتر و عوارض کمتر نسبت به داروهای شیمیایی است.

دکتر لیلا تقی زاده یکی از محققان این شرکت در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جدیدترین محصول این شرکت کپسول لاکسافول به عنوان یک ملین گیاهی حاوی گیاهانی چون سنا، میخک، شیرین بیان است.

وی ادامه داد: این کپسول علاوه بر آنکه مشکلات ناشی از یبوست را برطرف می کند، دردها و کراپ های شکم و نفخ معده را که از علائم و عوارض یبوست است را نیز درمان می کند.

تقی زاده، تولید این داروی گیاهی را مشابه سازی نمونه اروپایی دانست و یادآور شد: نمونه خارجی با قیمت 300 هزار تومان عرضه می شود ولی محصول ما با قیمت 95 هزار تومان به فروش می رسد.

این محققان با اشاره به پتانسیل تولید گیاهان دارویی بومی کشور با بیان این که گیاه شیرین بیان ایرانی صادر می شود، ادامه داد: ما با فرآوری گیاهان دارویی، داروهایی را به تولید رساندیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی گیاهی ملین با اثرگذاری بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی

تولید داروی گیاهی ملین با اثرگذاری بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی