مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-27بين الملل

حزب حاکم تایوان در انتخابات محلی شکست خورد، تسای از رهبری استعفا کرد


به دنبال آنکه استراتژی «تسای اینگ ون» رییس جمهوری تایوان در انتخابات محلی با محوریت جنگ طلبی علیه خصومت های فزاینده چین و جلب حمایت مردمی ناکام ماند، - به دنبال آنکه استراتژی تسای اینگ ون رییس جمهوری تایوان در انتخابات محلی با محوریت جنگ طلبی علیه خصومت های فزاینده چین و جلب حمایت مردمی ناکام ماند، او از سمت ریاست حزب حاکم مترقی دموکراتیک کناره گیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات برای شهرداران، رؤسای بخش ها و شوراهای محلی ظاهراً در مورد مسائل داخلی مانند همه گیری کووید-19 و جرم و جنایت است و افرادی که انتخاب می شوند نظر مستقیمی در مورد سیاست چین نخواهند داشت.

اما تسای این انتخابات را چیزی بیش از یک رای گیری محلی توصیف کرد و گفت که جهان در حال تماشای چگونگی دفاع تایوان از دموکراسی خود، در بحبوحه تنش های نظامی با چین است که این جزیره را قلمروی خود می داند.

حزب اصلی اپوزیسیون تایوان موسوم به کومینتانگ، در 13 کرسی از 21 کرسی شهرداری ها و روسای بخش ها که به رای گذاشته شده، پیشتاز است یا مدعی پیروزی شده است، از جمله در تایپه.

در مقابل حزب مترقی دموکراتیک پنج کرسی به دست آورده که به طور کلی مطابق با انتظارات و شبیه به کرسی های شهرداری شهرها و یا روسای بخش ها در آخرین انتخابات محلی در سال 2018 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب حاکم تایوان در انتخابات محلی شکست خورد، تسای از رهبری استعفا کرد

حزب حاکم تایوان در انتخابات محلی شکست خورد، تسای از رهبری استعفا کرد