مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 09:202022-11-27اقتصادي

ردپای معماری پایدار در خانه های قدیمی اصفهان


اگرچه معماری پایدار از اروپا شروع شد، سپس به موضوع روز در معماری دنیا تبدیل شد، اما می توان گفت معماری پایدار از گذشته در ایران وجود داشته و در خشت خشت هر خانه قدیمی در شهر اصفهان ردپای معماری پایدار را می توان دید.

- ایسنا/اصفهان یک دانشجوی دکتری معماری گفت: اگرچه معماری پایدار از اروپا شروع شد، سپس به موضوع روز در معماری دنیا تبدیل شد، اما می توان گفت معماری پایدار از گذشته در ایران وجود داشته و در خشت خشت هر خانه قدیمی در شهر اصفهان ردپای معماری پایدار را می توان دید.

پگاه دالوند در گفت وگو با ایسنا، به تاریخچه معماری پایدار در جهان اشاره و اظهار کرد: توسعه پایدار با اصول اخلاقی (لئوپوله) و اصول زیست محیطی در 1946 و همچنین جنگل بانی و کشاوزی در 1970در دنیا که در مقابل تخریب زمین اعتراض داشتند، شروع شد.

بعد از آن کنفرانس زمین(ریودوژانیرو) با حضور سازمان ملل مباحث توسعه پایدار به صورت جدی تر با تاکید بر نیاز نسل حاضر و آینده در 1993 مطرح شد.

در 2015 MDGS اهداف توسعه هزاره مطرح شد.

در این راستا مباحث سه گانه اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی پایدار به عنوان مبانی توسعه پایدار وضع شد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در نقاط مختلف دنیا، گفت: به مرور در همین زمینه، فضاهای اجتماعی شکل گرفت و سازمان های مردم نهاد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای معماری پایدار در خانه های قدیمی اصفهان

ردپای معماری پایدار در خانه های قدیمی اصفهان