مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 10:302022-11-27اقتصادي

افتتاح نخستین بانک ژن پیاز زعفران در ایران


معاون طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران خبر داد: نخستین بانک ژن پیاز زعفران ایران در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای شهر شهرستان تربیت حیدریه، در این بانک ژن، پیاز زعفران از 56 اقلیم مختلف ایران گرد آوری شده تا پژوهشگران کشور تحقیقات خود را برای اصلاح ژنتیکی و ثبت یک گونه خاص با نشان زعفران ایرانی در سازمان خوار و بار جهانی انجام دهند.

سید احسان مصطفوی، مدیر عامل کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران و انبار سپرده کالایی بورس زعفران تربت حیدریه به عنوان مجری این طرح در این مراسم گفت: بانک ژن با همکاری دانشگاه تهران، پژوهشکده تربت حیدریه، دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر پژوهشکده های فعال کشور در حوزه زعفران، طی مسیر خواهد کرد.

ایران مهمترین خواستگاه زعفران جهان است و با ایجاد این بانک گام مهمی در ثبت و صیانت طلای سرخ ایران براشته خواهد شد.

مدیر باشگاه خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره برداری زعفران، کمیسیون ملی یونسکو ایران در ادامه افزود: در بانک ژن پیاز زعفران با اختصاص فضایی بالغ بر 3 هکتار، ضمن جمع آوری، نمونه برداری و آزمایش پیاز زعفران از مناطق زعفران خیز استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و دیگر شهرهای فعال حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نخستین بانک ژن پیاز زعفران در ایران

افتتاح نخستین بانک ژن پیاز زعفران در ایران