مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-27اقتصادي

ناترازی 200 میلیون مترمکعبی در حوزه گاز/ روس ها به کمک ایران می آیند


در حال حاضر ناترازی تولید و مصرف گاز 200 میلیون مترمکعب تخمین زده می شود و آن طور که وزیر نفت اعلام کرده، مذاکرات خوبی با کشورهایی مانند روسیه برای واردات گاز انجام شده که امیدواریم بتوانیم خبرهای خوبی در این زمینه به مردم بدهیم.

- در حال حاضر ناترازی تولید و مصرف گاز 200 میلیون مترمکعب تخمین زده می شود و آن طور که وزیر نفت اعلام کرده، مذاکرات خوبی با کشورهایی مانند روسیه برای واردات گاز انجام شده که امیدواریم بتوانیم خبرهای خوبی در این زمینه به مردم بدهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 70 درصد انرژی کشور به وسیله گاز تامین می شود و از سوی دیگر روند شدت مصرف انرژی بیشتر از میانگین شدت مصرف انرژی در سطح جهانی است.

این روند نیز با رشد اقتصادی همخوانی ندارد.

در حوزه تامین امنیت انرژی کشور، تراز بین عرضه و تقاضای گاز طبیعی یکی از مولفه های کلیدی به شمار می رود، در بحث تولید گاز بیش از 75 درصد تولید گاز خام از میدان پارس جنوبی و نزدیک به 25 درصد آن از میادین مستقل صورت می گیرد.

طبق آمار در فصل تابستان پیک مصرف در بخش خانگی 160 تا 170 میلیون متر مکعب بوده اما در فصل زمستان این رقم به 600 تا 700 میلیون متر مکعب می رسد یعنی چهار برابر مصرف در فصل گرم سال؛ از سوی دیگر بیش از 83 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه ها از گاز تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناترازی 200 میلیون مترمکعبی در حوزه گاز/ روس ها به کمک ایران می آیند

ناترازی 200 میلیون مترمکعبی در حوزه گاز/ روس ها به کمک ایران می آیند