مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 14:052022-11-27سياسي

کتابخانه ها نشان فرهنگ و هویت شهر هستند


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه مسئولین فرهنگی و کتابخانه ها باید در امر کتاب خوانی پیش قدم باشند، گفت: بهترین مکان هر شهر باید کتابخانه مرکزی آن باشد که نشان دهنده فرهنگ و هویت آن شهر است.

- حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در آیین بزرگداشت و تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتاب خوانی که صبح امروز یکشنبه (6 آذر) در مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد، با تأکید بر لزوم همه گیری فرهنگ مطالعه، اظهار کرد: باید به نحوی مردم را برای کتاب خوانی حساس کنیم که از لحظه لحظه خود برای مطالعه استفاده کنند، این در حالی است که تلاش چندانی در این زمینه انجام نداده ایم و با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

او با طرح این مسئله که داشتن علی‎رغم ظرفیت های بزرگ، مدارس، دانشگاه ها و حوزه های ما چقدر در حوزه فرهنگ کتاب خوانی تلاش می کنند، ادامه داد: خانواده به عنوان کوچک ترین نهاد اجتماعی که در عین حال اصل و اساس نظام اجتماعی را تشکیل می دهد ظرفیت بزرگی است که بدون استفاده مانده، زیرا برای ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده ها برنامه ریزی نکرده ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: اگر فرهنگ مطالعه در خانواده ایجاد شود، بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد، چراکه اکثر مشکلات اجتماعی از نادانی، جهل و ندانستن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه ها نشان فرهنگ و هویت شهر هستند

کتابخانه ها نشان فرهنگ و هویت شهر هستند