مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 14:402022-11-27اقتصادي

احیای حیات خوزستان با آبگیری سد چمشیر/ کیفیت آب رودخانه شور زهره تعدیل می شود


همزمان با آب گیری سد چمشیر، رودخانه شور زهره با ارتقای کیفیت آب مواجه شده و اجرای برنامه دقیق منابع و مصارف با رعایت الزامات محیط زیستی، حیات پایین دست رودخانه را احیا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احداث سدها در قالب برنامه های حکمرانی منابع آب، یکی از ابزارهای مدیریتی است که در صورت تکمیل مطالعات امکان سنجی مزایای زیادی را برای زیست بوم اطراف خود ایجاد می کند.

مطالعات پژوهشگران دانشگاه لئوبن اتریش، بیانگر آن است که سدها به عنوان یک ابزار مدیریت منابع آب سطحی می تواند امکان ارتقای کیفیت آب پایین دست را مهیا کرده و با برنامه ریزی دقیق منابع و مصارف در جهت اصلاح الگوهای محیط زیستی و کاهش خسارات ناشی از فعالیت های انسانی را فراهم کند.

*رودخانه شور زهره حیات خوزستان را محدود کرده است با توجه به مقدمه ذکر شده، یکی از رودخانه های مهم در جنوب کشور، رودخانه زهره نام دارد.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم مبنی بر اینکه رودخانه های کشور به طور عمده از جریان آب شیرین شکل گرفته اند اما رودخانه زهره به واسطه حضور چشمه های شور شش گانه در مسیر خود، ذاتا یک رودخانه شور است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در حوضه آبریز رودخانه زهره 6 چشمه آب شور قرار گرفته اند که سالانه بیش از 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای حیات خوزستان با آبگیری سد چمشیر/ کیفیت آب رودخانه شور زهره تعدیل می شود

احیای حیات خوزستان با آبگیری سد چمشیر/ کیفیت آب رودخانه شور زهره تعدیل می شود