مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 16:152022-11-27اقتصادي

ابهامات مطرح شده پیرامون آبگیری سد چمشیر منشا علمی ندارد


سد چمشیر زمینه ارتقای کیفیت آب رودخانه شور زهره را مهیا می کند، زیرا به واسطه برنامه منابع و مصارف و رهاسازی آب منطبق بر نیاز محیط زیستی از شوری آب این رودخانه در بازه های زمانی از سال به میزان 50 درصد کاسته می شود.

- یک استاد دانشگاه گفت: سد چمشیر زمینه ارتقای کیفیت آب رودخانه شور زهره را مهیا می کند، زیرا به واسطه برنامه منابع و مصارف و رهاسازی آب منطبق بر نیاز محیط زیستی از شوری آب این رودخانه در بازه های زمانی از سال به میزان 50 درصد کاسته می شود.

مهدی شعبانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به منابع آب سد چمشیر اظهار کرد: طی روزهای اخیر شبهاتی در رابطه با سد چمشیر مطرح شده که عمده طرح این شبهات بیانگر عدم اطلاع دقیق زمین شناسی توسط مطلعین است، برای مثال یک فعال محیط زیست که در جنگل داری تخصص دارد، گفته است، با آبگیری این سد 500 هزار تن نمک در هر سال به دریا می ریزد.

وی با اشاره به اطلاعات برداشت های اکتشافی گفت: برای آگاهی افکار عمومی و عبور از ارائه اطلاعات غلط باید بدانیم رودخانه زهره اساسا یک رودخانه شور است و طی هر سال 2.

5 میلیون تن نمک را روانه پایین دست می کند.

وی افزود: وقتی به شما می گویند، با احداث این سد 500 هزار تن نمک به دریا می ریزد اما نمی گویند، 5 برابر این عدد در هر سال بدون حضور این سد به پایین دست می رود، یعنی مطلع نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهامات مطرح شده پیرامون آبگیری سد چمشیر منشا علمی ندارد

ابهامات مطرح شده پیرامون آبگیری سد چمشیر منشا علمی ندارد