مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 16:202022-11-27اقتصادي

آیا استفاده از فیلتر شکن مجازات دارد ؟


متخصص مراجعه کنید.

آیا استفاده از فیلترشکن مجازات دارد؟ بهترین پاسخ به این پرسش این است که برابر ماده 53 قانون مجازات اسلامی (ماده 25 قانون جرایم یارانه ای) که در مورد فیلترشکن در آن صحبت شده است، نمی توانیم بگوییم این جرم، مجازات دارد.

همچنین در بند الف ماده 753 به این موضوع اشاره شده است که تولید، یا انتشار، یا توزیع و یا در دسترس قرار دادن، یا معامله داده ها یا نرم افزارها یا هرنوع ابزار الکتریکی که صرفا به منظور ارتکاب جرایم یارانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، جرم محسوب می شود.

البته در برخی مواقع در دادسراها در خصوص این موضوع صدور قرار انجام گرفته و کیفر خواست صادر شده ولی واقعیت این است که این ماده شامل استفاده از فیلترشکن نمی شود.

در این ماده قانونی و در این ماده 753، گفته شده ابزار الکترونیکی که صرفا به منظور ارتکاب جرایم یارانه ای به کار برده می شود درحالیکه فیلترشکن اینگونه نیست زیرا در بسیاری از مواقع از فیلترشکنبه منظور امن کردن ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد و یا بهره برداری از سایت هایی که به خاطر تحریم ها، دسترسی به آنها برای مان بسته شده است؛ درنتیجه این ماده شامل آن نمی شود.

به طبع آن امکان مجازات فردی که اقدام به فروش فیلترشکن می کند، وجود ندارد منتها بازهم مشاهده شده که بعضا دادسراها در این مورد، کیفر خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا استفاده از فیلتر شکن مجازات دارد ؟

آیا استفاده از فیلتر شکن مجازات دارد ؟