مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:152022-11-28حوادث

بی رنگ و بی بو اما کشنده/ آمار بالای قاتل خاموش در آذربایجان شرقی


مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است که از سوختن ناقص مواد سوختنی در محیط منتشر می شود اما انسان را تا پای مرگ می کشاند و به قاتل خاموش معروف است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اسرا درویشی؛ با فرا رسیدن فصل سرما، آرام آرام پای وسایل گرمایشی به منازل کشانده می شود تا بر خلاف سردی بیرون، داخل خانه ها گرم باشد اما اگر اندکی به نصب صحیح آنها توجه نکنیم، شاید آخرین باری باشد که فصل سرما را می بینیم.

مونوکسید کربن همان گازی است که قربانیان خود را به خصوص در فصل سرما در محیط های بسته و بدون تهویه مناسب به دام می اندازد و آرام و بی صدا، فرد قربانی را از پای درمی آورد؛ بنابراین به عنوان قاتل خاموش از آن یاد می شود.

مونواکسید کربن گازی است بی رنگ و بی بو که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوییل و زغال چوب ایجاد می شود و مسمومیت با آن به سادگی رخ می دهد که می تواند باعث سردرد، گیجی و باریک بینی و نیز کبودی لب ها و ناخن ها شود و این مسمومیت در نهایت باعث مرگ می شود.

یک میلیون و 780 مشترک استان به گاز سالم دسترسی دارند رییس بهره برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی در رابطه با ظرفیت گاز استان به خبرنگار مهر می گوید: اکنون در سطح استان یک میلیون و 780 مشترک به گاز سالم دسترسی دارند و صد در صد شهرها و 98.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی رنگ و بی بو اما کشنده/ آمار بالای قاتل خاموش در آذربایجان شرقی

بی رنگ و بی بو اما کشنده/ آمار بالای قاتل خاموش در آذربایجان شرقی