مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-28سياسي

مردی که پدر یک شهر شد


حاج حبیب کلانتری از معتمدین و خیرین شهرستان خرم دره است که هر چند فرزندی از خود نداشت اما برای مردم یک شهر پدری کرد.

- یکی از ویژگی های مردم خرم دره، خیر بودن آنان است تا جایی که در استان زنجان از این شهرستان به نام دارالخیرین یاد می شود؛ شهرستانی که مردمانش در کارهای خیر همواره پیشگام هستند و هر جا کسی دست یاری به سویشان دراز کند دستش را خالی باز نمی گرداند.

یکی از اهالی و خیرین به نام خرم دره که همواره منشأ خیر برای شهرستان بوده و بخش اعظمی از دارایی های خود را در امور خیریه صرف کرده است، حاج حبیب کلانتری معروف به شیخ حبیب است که متاسفانه طی روزهای اخیر دیده در نقاب خاک کشید.

شیخ حبیب نامی آشنا برای اکثر شهروندان خرم دره ای از پیر تا جوان و نوجوان استT مردی که علی رغم داشتن ثروت و مکنت هیچگاه لباس فاخر و اعیانی بر تن نداشت از دوربین ها به دور بود و در خانه اش به روی همه باز، بزرگ مردی که نامش قرین نیکوکاری، سخاوت و پرداختن به امور خیریه و انسان دوستانه است.

شیخ حبیب تنها یک خیر نیست بلکه یک حافظه قرآنی و مولف کتاب دینی نیز به شمار می رود تا جایی که از وی 27 اثر در حوزه علوم قرآنی و مذهبی به یادگار مانده است.

که از جمله آنها می توان به کتاب نهج الحلاوه در دو جلد، مسافر کربلا، دُرّ گهر، نسیم رحمت، بخوان و بدان، اثر قلم، مفتاح الاسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی که پدر یک شهر شد

مردی که پدر یک شهر شد