مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-28اقتصادي

مرکز تحقیقات پسته در زرندیه راه اندازی می شود


رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از راه اندازی و فعالیت مرکز تحقیقات پسته در شهرستان زرندیه خبر داد.

- ایسنا/مرکزی رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از راه اندازی و فعالیت مرکز تحقیقات پسته در شهرستان زرندیه خبر داد.

محمود بارانی در گفت وگو با ایسنا، به ضرورت احداث مرکز تحقیقات پسته در نقاط پسته خیز کشور اشاره کرد و افزود: شهرستان زرندیه یکی از نقاط پسته خیز ایران محسوب شده و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی از تهدیدات متاثر از بلایای طبیعی که برخی نقاط پسته خیز کشور نظیر کرمان و رفسنجان با آن مواجه هستند در امان بوده و در برخی سال ها رکورددار تولید محصول در ایران است.

وی افزود: با وجود وضعیت نامطلوبی که در میزان برداشت پسته در کشور به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه نظیر سرمازدگی، بارش تگرک و نیز خشکسالی بوجود آمد، اما خوشبختانه میزان آسیب پذیری باغات پسته استان مرکزی به مراتب کمتر از سایر نقاط پسته خیز کشور بوده و بر این اساس برخی سال ها، استان مرکزی در حوزه تولید پسته در سکوی نخست تولید ایران قرار می گیرد.

بارانی با اشاره به اینکه بیشترین باغات پسته در شهرستان زرندیه قرار دارد، اظهار کرد: شهرستان زرندیه علاوه بر اینکه یک منطقه پسته خیز به شمار می رود رکوددار برداشت به نسبت سطح زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تحقیقات پسته در زرندیه راه اندازی می شود

مرکز تحقیقات پسته در زرندیه راه اندازی می شود