مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 10:502022-11-28اقتصادي

شورای فقهی بانک مرکزی در پاسخ به چه نیازهایی تشکیل شد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین میثمی؛ دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به چگونگی تشکیل شورای فقهی در بانک مرکزی اظهار کرد: - دبیر شورای فقهی بانک مرکزی گفت: در دوره دوم 4 ساله شورای فقهی بانک مرکزی تمرکز بر نظارت و تطبیق شرعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین میثمی؛ دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به چگونگی تشکیل شورای فقهی در بانک مرکزی اظهار کرد: ما تجربه انباشته حدودا 40 ساله ای در بانکداری بدون ربا داریم و شاهد هستیم رویکردی که در طول این 4 دهه وجود داشت، مصوبه محور بوده، اما در جزییات مقرراتی و نظارت بر اجرا و .

خلا داشتیم.

بسیاری از انتقاداتی که شاهد بودیم مراجع عظام تقلید یا عموم مردم به دلیل وجود شبهه ربا داشتند به اصل قانون برنمی گردد و مرتبط با مقررات و چارچوب ها و رویه های اجرایی که در کف شعبه وجود دارد، است.

وی ادامه داد: با این رویکرد بود که شورای فقهی بانک مرکزی به عنوان عالی ترین نهاد در زمینه انطباق با شریعت در شبکه بانکی براساس ماده 16 برنامه ششم توسعه تشکیل شد.

میثمی با تاکید براینکه نظارت بر اجرا از منظر شریعت مهمترین وظیفه شورای فقهی بانک مرکزی است، تصریح کرد: در واقع کارکرد شورای فقهی، پایش انطباق با شریعت در عملیات بانکی است و تلاش می کند مهمترین موضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای فقهی بانک مرکزی در پاسخ به چه نیازهایی تشکیل شد؟

شورای فقهی بانک مرکزی در پاسخ به چه نیازهایی تشکیل شد؟