مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 11:052022-11-28فرهنگي

ردپای قلم در خانه صفوی


این روزها خانه صفوی اصفهان میزبان نمایشگاه «ردپای قلم» با محور آثار خوشنویسیِ مهدی شفیعی است که مجموعه ای از خطوط نستعلیق، ثلث و شکسته نستعلیق این هنرمند را ارائه کرده است.

- ایسنا/اصفهان این روزها خانه صفوی اصفهان میزبان نمایشگاه ردپای قلم با محور آثار خوشنویسیِ مهدی شفیعی است که مجموعه ای از خطوط نستعلیق، ثلث و شکسته نستعلیق این هنرمند را ارائه کرده است.

مهدی شفیعی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد 33 اثر در قالب خط نستعلیق، ثلث و شکسته در این نمایشگاه ارائه شده که برخی به صورت سنتی، برخی در قالب نقاشی خط و برخی به صورت دکوراتیو و در ترکیب با پتینه کار شده اند که مربوط به سال 93 تاکنون هستند.

او ادامه داد: در مدت 30 سال فعالیت در زمینه خوشنویسی، آثاری مثل دیوان حافظ و مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری را به طور کامل با خط شکسته تحریر کردم که در گنجینه ‎های هنری نگهداری می‎شود.

این هنرمند با اشاره به 25 سال سابقه خود در آموزش خوشنویسی، گفت: هرچه پیش می ‎رویم علاقه مندان و هنرجویان خوشنویسی کمتر می شوند و علت آن به هم به گسترش هنرهای کامپیوتری، محدود شدن کاربرد خوشنویسی و خاص ‎پسند بودن این هنر نسبت به سایر هنرها بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای قلم در خانه صفوی

ردپای قلم در خانه صفوی