مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 11:552022-11-28اقتصادي

بررسی دیدگاه موافقان و مخالفان «نماد اعتماد الکترونیکی»


داستان مخالفت با اینماد اجباری همچنان ادامه دارد و برخی افراد که فقط به منفعت شخصی خود فکر می کنند این الزام قانونی را پیراهن عثمان کرده و هر از گاهی آن را بر سرچوب انتقاد می چرخانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر الزام داشتن اینماد برای هر کسب و کار اینترنتی نه تنها مانعی محسوب نمی شود بلکه می تواند پلی باشد بین خریدار و فروشنده که اعتماد را برقرار کند تا مشتری با اطمینان کامل اقدام به خرید داشته باشد.

به گفته امین کلاهدوزان رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز زمان دریافت اینماد برای کسب و کارها بسیار کاهش یافته بنابراین کسی هم نمی تواند در این باره بهانه جویی کند و از طولانی بودن فرآیند صدور این نماد بگوید.

به گفته رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ذات شکل گیری اینماد برای این بود که کسب وکارها دارای شناسنامه و نسبت به مشتریان خود مسئولیت پذیر شوند.

در خرید حضوری شما فروشنده را می بینید و حس اعتماد و پیگیری وجود دارد، اما در تجارت الکترونیک هیچگاه فروشنده را به صورت مستقیم نمی بینید به همین دلیل لازم است از طریق قوانینی، حقوق مصرف کننده حفظ شود که یکی از حقوق مصرف کننده این است که بتواند درباره کالایی که دریافت کرده اعلام شکایت کند یا در ازای پولی که پرداخت کرده اگر کالا را دریافت نکرده بتواند پیگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی دیدگاه موافقان و مخالفان «نماد اعتماد الکترونیکی»

بررسی دیدگاه موافقان و مخالفان «نماد اعتماد الکترونیکی»