مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 13:002022-11-28پزشكي

نابودی تومور مغزی با جرقه الکتریکی به سلول های مغز


دانشمندان نشان داده اند که چگونه میدان های الکتریکی با قدرت های خاص می توانند به شکل انتخابی، سلول های تومور مغز را هدف قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، سیستم های دفاعی طبیعی مغز می توانند کار درمان تومورها را در این قسمت از بدن دشوار کنند، اما دانشمندان با استفاده از میدان های الکتریکی در مدل های آزمایشگاهی به موفقیت اولیه در این امر دست یافته اند.

این روش شامل استفاده از انرژی الکتریکی برای هدف قرار دادن انتخابی سلول های سرطانی و در عین حال سالم ماندن سلول های سالم است.

دانشمندان همچنین نشان دادند که چگونه می توان از این روش برای باز کردن سد خونی مغز برای انجام شیمی درمانی به شکل مؤثرتر استفاده کرد.

این کار توسط پژوهشگران دانشگاه ساسکاچوان(Saskatchewan) انجام شد و به دنبال استفاده از فناوری مورد استفاده برای درمان سرطان در سایر نقاط بدن از طریق جریان های الکتریکی است.

یکی از این فناوری ها که به نام الکتروپوراسیون برگشت ناپذیر نانونایف(NanoKnife IRE) شناخته می شود، از سال 2009 برای درمان تومورهای بافت نرم در ریه، پروستات، لوزالمعده و سایر مکان های دور از دسترس مورد استفاده قرار گرفته است.

روش دیگر، الکتروپوراسیون برگشت ناپذیر با فرکانس بالا(H-FIRE) نام دارد که آن هم در مدل های آزمایشگاهی امیدوارکننده نشان داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی تومور مغزی با جرقه الکتریکی به سلول های مغز

نابودی تومور مغزی با جرقه الکتریکی به سلول های مغز