مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 13:202022-11-28اجتماعي

انکار فرونشست بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری است


عضو کارگروه تخصصی فرونشست استات اصفهان گفت: انکار آثار فرونشست زمین بر بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری در حفظ میراث فرهنگی است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- ندا سپاهی: علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به تازگی در اظهارنظری عجیب مدعی شده که بر اساس پایش ها و بررسی کارشناسان فرونشست به فاصله یک کیلومتری بناهای تاریخی شهر اصفهان رسیده است.

او فرونشست زمین را از دغدغه های اصلی در مدیریت شهری و میراث فرهنگی خوانده و افزوده است که با این حال بر اساس پایش ها، تاکنون فرونشست به بناهای تاریخی اصفهان آسیبی وارد نکرده و به عنوان مثال ترک هایی که در مسجد جامع دیده می شود، به دلیل اشتباه در حوزه کف سازی آن ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، ترک های موجود در برخی از بناهای تاریخی با توجه به بافت خشتی و آجری آن ها جزو ترک های طبیعی هستند و بررسی ها نشان می دهد که ترک های مسجدسید و مسجد جامع به دلیل فرونشست نیست.

درمورد سازه مسجد امام هم نگرانی هایی وجود داشت که پس از پایش مشخص شد فعلاً از نظر فرونشست مشکلی آن را تهدید نمی کند و درمورد پدیده های نگران کننده در کف رودخانه زاینده رود برای پل های تاریخی به ویژه سی وسه پل و پل خواجو نیز با بررسی های بیشتر و تزریق اعتبارات، برای استح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انکار فرونشست بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری است

انکار فرونشست بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری است