مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 13:502022-11-28بين الملل

پیشرفت های حیرت انگیز چین، برتری فضایی آمریکا را تهدید می کند


فرمانده بخش فضایی ارتش آمریکا می گوید چین در سال های اخیر در این عرصه پیشرفت های حیرت انگیزی داشته و این مسئله برتری آمریکا در عرصه فضا را در خطر جدی قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، نینا آرماگنو ، مدیر ستاد نیروی فضایی ارتش آمریکا اعلام کرد پیشرفت سریع قابلیت ها و توانمندی های نظامی چین خطرها را نسبت به برتری آمریکا در عرصه فضا در معرض خطر قرار می دهد.

وی دراین باره افزود: پکن در زمینه توسعه فناوری های فضاییِ نظامی، پیشرفت های چشمگیری داشته، از جمله در عرصه هایی مانند ارتباطات ماهواره ای و فضاپیماهای با قابلیت استفاده مجدد که این امکان را در اختیار کشورها قرار می دهد که با شتاب برنامه های فضایی خود را گسترش دهند.

این مقام نظامی آمریکا که روز دوشنبه در یک اندیشکده در سیدنی استرالیا سخنرانی می کرد در ادامه گفت: فکر می کنم کاملاً و قطعاً این امکان وجود دارد که آنها (چین) به ما برسند و از ما عبور کنند، پیشرفتی که آنها تاکنون داشته اند، حیرت انگیز بوده، با سرعتی حیرت انگیز .

رقابت بین آمریکا، چین، و روسیه در سال های اخیر در عرصه فضا افزایش یافته و به ویژه رشد پکن و مسکو در این پهنه، نگرانی واشنگتن و دیگر کشورهای غربی را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت های حیرت انگیز چین، برتری فضایی آمریکا را تهدید می کند

پیشرفت های حیرت انگیز چین، برتری فضایی آمریکا را تهدید می کند