مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 14:152022-11-28سياسي

ورامین تنها شهر استان تهران که دارای ثبت ملی است


رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: ورامین تنها شهر استان تهران است که دارای ثبت ملی است و به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه در کشور شناخته می شود و شیشه و آبگینه ورامین به 14 کشور دنیا صادر می شود.

- محمدرضا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: طی روزهای اخیر گردشگرانی از قزاقستان و آلمان برای بازدید از آثار تاریخی ورامین به این منطقه سفر کرده اند این در حالی است که 66 امامزاده در دشت ورامین وجود دارد که ظرفیت بزرگ در حوزه گردشگری مذهبی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: امروز گردشگران متعددی از نقاط مختلف کشور برای بازدید از آثار تاریخی ورامین، به دیار 15خرداد سفر می کنند که پس از بازدید از آثار تاریخی شهرستان، نگاهشان نسبت به این منطقه تغییر می کند.

تاجیک خاطرنشان کرد: تعدادی از آثار تاریخی ورامین متعلق به هشت هزار سال پیش است که این موضوع قدمت ورامین را نشان می دهد و امروز به علت نداشتن موزه مجبور هستیم آثار کشف شده تاریخی را به موزه ایران باستان منتقل کنیم.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین عنوان کرد: زمانی که بخش قابل توجهی از نقاط ایران، اهل تسنن بودند، مسجد جامع تاریخی و کاشی های امامزاده یحیی نشان می دهد که مردم ورامین اهل تشیع بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورامین تنها شهر استان تهران که دارای ثبت ملی است

ورامین تنها شهر استان تهران که دارای ثبت ملی است