مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 14:252022-11-28اقتصادي

24 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت مترو


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، از صرفه جویی 24 هزار میلیاردی مترو تهران در مصرف سوخت در هفت ماه نخست سال 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مسعود درستی، با بیان اینکه گسترش متروی تهران اثرات اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی برای پایتخت نشینان دارد، گفت: در هفت ماه ابتدایی سال، استفاده از این حمل و نقل پاک باعث شد تا 141 میلیون لیتر در مصرف بنزین، 26 میلیون لیتر در مصرف گازوییل و 67 میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به فواید اقتصادی مترو در مصرف سوخت گفت: در اثر بهره برداری از خطوط متروی تهران در این بازه زمانی، میزان 24 هزار و 225 میلیارد ریال صرفه جویی های صورت پذیرفته است.

وی افزود: این رقم به جز احتساب هزینه های شهری و هزینه های صرفه جویی شده در اتلاف وقت مسافران، صرفه جویی در هزینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا، صرفه جویی در هزینه استهلاک و لوازم یدکی خودروها، صرفه جویی در هزینه خسارات تصادفات و صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری به دست آمده است.

درستی با بیان اینکه نظرسنجی از مسافران نشان می دهد که هر بار استفاده از مترو به طور میانگین حدود 30 دقیقه در زمان آن ها صرفه جویی می کند، عنوان کرد: ترافیک این روزها به یکی از معضلات کلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت مترو

24 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت مترو