مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 15:052022-11-28اقتصادي

یک سوم چای کشور صادر می شود


چای ایران از نظر کیفیت به دلیل عدم استفاده از سموم کشاورزی جایگاه منحصربفردی در جهان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه کشاورز ایران، حبیب جهانساز، رییس سازمان چای درباره وضعیت فعلی بازار چای گفت: بازار چای خوشبختانه بازار باثباتی است و از نظر تولید و واردات کمبودی در بازار نیست.

وی با بیان اینکه 100 هزار تن نیاز بازار و در واقع مصرف کل کشور است، افزود: حدود 25 تا 30 هزار تن تولید داخل است و مابه التفاوت سالانه 60 تا 70 هزار تن وارد می شود، به این ترتیب بازار به حد کافی تأمین است.

او خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فصل بهره وری چای در کشور به اتمام رسیده، امسال حدود 116 هزار تن برگ سبز و بالغ بر 26 هزار تن چای خشک تأمین شده است و لذا وضعیت عرضه و بازار خوب است.

جهانساز درباره اقداماتی که برای بهبود بازار صورت گرفته نیز اظهار کرد: کارخانجات تولید کیفی کرده اند و برخلاف گذشته خوشبختانه از این طریق ذائقه ها به چای داخلی برگشته است و بخش عمده ای از چای ما در بسته بندی ها در بازار توزیع می شود و بخش کوچکی هم صادر می شود.

مزیت رقابتی چای ایران در بازارهای جهانی جهانساز در پاسخ به این پرسش که مزیت رقابتی چای ایران در دیگر بازارها چیست، عنوان کرد: در واقع بخشی از چای ایران به دلیل جذبه ای که دارد صادر می شود به ویژه اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم چای کشور صادر می شود

یک سوم چای کشور صادر می شود