مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 16:222022-11-28سياسي

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب: پیش نویس دستورالعمل تجمعات در وزارت کشور تهیه شده است


پیش نویس دستورالعمل راهپیمایی و تجمعات که در وزارت کشور تهیه شده را به خانه احزاب ارائه می دهیم تا به عنوان بازوی مشورتی موضوع را بررسی کند تا نهادینه کردن حق اعتراض را با استفاده از یک نهاد سیاسی صنفی جلو ببریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در نشست خبری با اشاره به آغاز هشتمین دوره فعالیت خانه احزاب گفت: نشست خوبی در هشتمین دور فعالیت این خانه میان وزارت کشور، معاونت سیاسی و مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و خانه احزاب برگزار شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی افزود: رویکرد دولت از نشاط سیاسی در این نشست تبیین شد و احزاب و گروه ها مسایل و فعالیت های حزبی خود را بیان کردند.

مرادی، خانه احزاب ایران را یکی از مهمترین نهادهای سیاسی در جامعه مدنی دانست و گفت: پیش نویس دستورالعمل راهپیمایی و تجمعات که در وزارت کشور تهیه شده است را به خانه احزاب ارائه می دهیم تا به عنوان بازوی مشورتی موضوع را بررسی کند تا نهادینه کردن حق اعتراض را با استفاده از یک نهاد سیاسی صنفی جلو ببریم و از ظرفیت خانه احزاب نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبانی قانونی برگزاری تجمعات در قانون اساسی پیش بینی شده است اما برای آن دستورالعمل اجرایی وجود نداشت تا مشخص شود این فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب: پیش نویس دستورالعمل تجمعات در وزارت کشور تهیه شده است

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب: پیش نویس دستورالعمل تجمعات در وزارت کشور تهیه شده است