مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 10:112022-11-29اقتصادي

افزایش 20 درصدی کشت قراردادی تا پایان دولت سیزدهم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اجرای کشت قراردادی گفت: این نوع کشت، ابزاری نوین برای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود یا بیش بود بازار محصولات کشاورزی است.

وی به مزیت های کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزی قراردادی ریسک تولید را کاهش می دهد، در این نوع کشت، تولید کننده محصول اعم از زراعی، دامی، باغی و .

در فصل برداشت برای محصول خود خریدار قطعی دارد و دغدغه ای برای هدرروی محصول و زیان ده شدن تولید ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان این که هدفگذاری شده تا پایان دولت سیزدهم 20 درصد کشاورزی قراردادی در کشور انجام شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح 20 هزار هکتار گندم آبی کشت قراردادی داشتیم که امسال بر روی 67 هزار هکتار گندم آبی هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی را در سالهای گذشته در خصوص چغندرقند، پنبه و دانه های روغنی داشتیم که تجربه موفقی بود و امسال با اجرای مردمی سازی یارانه ها و طرح کشت قراردادی، کشاورزی اقتصادی و سودده می شود ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری طرح کشت قراردادی، شرکت خدمات حمایتی به عنوان منبع تامین کننده کودهای شیمیایی پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی کشت قراردادی تا پایان دولت سیزدهم

افزایش 20 درصدی کشت قراردادی تا پایان دولت سیزدهم