مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 11:502022-11-29اقتصادي

آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در رزن


رییس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در این شهرستان خبر داد.

- آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در رزن ایسنا/همدان رییس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در این شهرستان خبر داد.

بهروز شیرزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح از اوایل آذرماه آغاز شده و تا 45 روز آینده ادامه خواهد داشت که به همین منظور پیش بینی می شود در این طرح 8500 رأس دام سنگین علیه بیماری لامپی اسکین در سطح شهرستان واکسینه شوند.

وی ادامه داد: لامپی اسکین، یک بیماری خطرناک است که در بین دام های سنگین به ویژه گاو و گوساله شیوع پیدا می کند و این بیماری در بین دام ها به علت کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب های پوستی در دام های آلوده ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.

شیرزادی تب شدید، بی حالی دام، علائم پوستی شامل تورم و برجستگی های شدید در کل بدن دام را از علائم این بیماری دانست و تصریح کرد: انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی و سم پاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری ها مهمترین راه پیشگیری بیماری لمپی اسکین بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در رزن

آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در رزن