مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 14:502022-11-29پزشكي

استقبال کم خانواده های خراسان شمالی از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان


متاسفانه استقبال خانواده های این استان از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان کم است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه استقبال خانواده های این استان از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان کم است.

محسن توحیدی مقدم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این طرح برای کودکان 3 تا 6 سال اجرایی می شود، اظهار کرد: دوره طلایی درمان تنبلی چشم، سن 3 تا 6 سالگی در کودکان است که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به کم بینایی و نابینایی دو چشم و یا یک چشم شود.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح از سال گذشته تاکنون 45 پایگاه بهزیستی مجهز شده اند تا سنجش تنبلی چشم را در کودکان انجام دهند.

توحیدی مقدم افزود: طی سال گذشته تعهدی که سازمان بهزیستی برای انجام تنبلی چشم انجام داده بود 30 هزار کودک بود که سنجش برای 30 هزار و 128 کودک انجام شد.

وی با بیان اینکه برای امسال سازمان بهزیستی اعلام کرده که سنجش چشم برای تمام کودکان 3 تا 6 سال انجام شود، ادامه داد: اما تاکنون فقط 17 هزار و 500 نفر به پایگاه ها مراجعه کرده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خانواده ها سنجش چشم کودکان و درمان تنبلی چشم را جدی بگیرند، گفت: کودکان سنجش شده در صورت مشاهده مشکل به بینایی سنج مراجعه کرده و در صورت عدم رفع مشکل به سطح بالاتر یعنی چشم پزشک ارجاع می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کم خانواده های خراسان شمالی از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان

استقبال کم خانواده های خراسان شمالی از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان