مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 15:452022-11-29اقتصادي

استفاده چین از چاپ 3 بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی


به نظر می رسد چین به استفاده از فناوری پیشرفته چاپ سه بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی خود روی آورده است که باعث می شود این هواپیماها سبک تر و کارآمدتر شوند و در عین حال هزینه های تولید نیز کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ما اغلب در مورد شگفتی های فناوری چاپ سه بعدی، کارایی، مقرون به صرفه بودن و استحکام آن می شنویم، اما این فناوری در حال حاضر بیشتر در خانه ها استفاده می شود نه در صنعت بزرگی مانند ساخت هواپیما.

اکنون بر اساس مقاله ای که به تازگی در مجله Global Times منتشر شده است، چین این فناوری را به گونه ای تطبیق داده است که آن را برای هواپیماهای جنگی خود ایده آل کند.

چاپ سه بعدی در مقیاس عظیم دکتر لی شیائودان، یکی از اعضای مؤسسه تحقیقات صنایع شرکت هواپیماسازی شن یانگ می گوید: ما در سطح مهندسی در مقیاس بزرگ از فناوری های چاپ سه بعدی در هواپیماها استفاده می کنیم و در موقعیتی پیشرو در جهان قرار داریم.

این تا حدی به دلیل تقاضای رو به رشد برای هواپیماها است.

تکنیک های جدید و پیشرفته چاپ سه بعدی اکنون تولید هواپیماهای جدید با استحکام ساختاری بالا، عمر طولانی، هزینه تولید پایین و تولید سریع را امکان پذیر می کنند.

روش های ساخت مرسوم دارای معایب بسیاری از جمله نیاز به استفاده از پرچ یا جوش برای اتصال قطعات به یکدیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده چین از چاپ 3 بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی

استفاده چین از چاپ 3 بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی