مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 16:002022-11-29سياسي

حضرت زینب(س) الگویی کامل برای پرستاری در سخت ترین شرایط


حضرت زینب سلام الله علیها، الگویی بی نقص در ایفای وظیفه پرستاری در دشوارترین شرایط با حفظ کامل احکام اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار داده است به نقش حضرت زینب (س) به عنوان بزرگ بانوی نهضت عاشورا پرداخته است که در ادامه با هم می خوانیم: هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال است و نهایت درجه کمالی که می تواند به آن دست یابد مقام رضایت الهی است.

وقتی به واژه پرستار می اندیشیم، کلمات یک به یک به صف می شوند: ایثار و از خودگذشتگی، صبر و تحمل، امید و همدلی، بی خوابی شبانه، سختی و… اگر این اوصاف، متصل به ایمان و تقوا گردد، مَرکبی خواهد بود برای عروج به سمت رضایت پروردگار و تحقق هدف خلقت؛ همان گونه که زینب کبری سلام الله علیها با همین بال در آسمان رضایت الهی پرواز کرد.

در اینجا به اهمیت پرستاری از منظر اسلام می پردازیم: جایگاه پرستار از منظر اسلام اهل بیت علیهم السلام برای تبیین جایگاه والای پرستار جملات زیبایی فرموده اند.

امام صادق علیه السلام فرمودند: مَنْ سَعَی لِمَرِیضٍ فِی حَاجَهٍ قَضَاهَا أَوْ لَمْ یَقْضِهَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ کَیَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ ؛[1] کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زینب(س) الگویی کامل برای پرستاری در سخت ترین شرایط

حضرت زینب(س) الگویی کامل برای پرستاری در سخت ترین شرایط