مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 16:402022-11-29اقتصادي

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره برداری


برای تأمین آب شرب مطمئن و پایدار مردم شهر سنندج، پروژه آبرسانی به تصفیه خانه این شهر به زودی به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حبیب اله علی اصغری مجری این طرح در شرکت آب و نیروی ایران گفت: هدف از اجرای این پروژه را تأمین 57 میلیون مترمکعب برای تصفیه خانه آب شهر سنندج و پیش بینی آب شرب پایدار و با کیفیت جهت پاسخگویی به نیاز جمعیتی معادل 700 هزار نفر از مردم این شهر در افق سال 1425 است.

وی افزود: این پروژه با تلاش شبانه روزی ارکان طرح، برای بهبود کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج در مدت کمتر از دو سال به مرحله بهره برداری رسید تا جمعیت 500 هزار نفری شهر از این آب با کیفیت بهره مند شوند.

مجری طرح تأمین آب شرب سنندج اظهارداشت: مطابق آزمایش های انجام شده، پارامترهای مؤثر در کیفیت آب شرب این شهر شامل شاخص های فیزیکی اعم از بو، مزه و طعم به طور متوسط تا 80 درصد بهبود یافته که این امر باعث رضایتمندی جمعیت مصرف کننده خواهد شد.

لازم به ذکر است، این پروژه از میانه مسیر 88 کیلومتری از سد آزاد به سد قوچم و با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلیمتر به طول 27 کیلومتر منشعب شده که با این حساب طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره برداری

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره برداری