مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 17:052022-11-29اقتصادي

آغاز برداشت محصول کینوا در بافق/ پیش بینی برداشت 10 تن محصول


معاون فنی جهاد کشاورزی بافق از آغاز برداشت کینوا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

- حسن درندی، معاون فنی جهاد کشاورزی بافق، در گفت و گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، اظهار کرد: بیش از پنج هکتار از اراضی شهرستان به کشت کینوا اختصاص دارد و افزون بر 20 نفر بهره بردار در این حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: این گیاه بومی کشور های آمریکای جنوبی است وچند سالی است وارد ایران شده و می تواند به عنوان جایگزین گیاهان پرآبخواه، در اراضی که وضعیت مناسبی از نظر شوری آب و خاک ندارند، کشت شود.

معاون جهاد کشاورزی بافق تصریح کرد: کینوا به علت درصد بالای پروتیینِ دانه به عنوان خاویار گیاهی، در صنایع تولید بیسکویت، آرد غذای کودک و همچنین به عنوان شبه غله به مصرف می رسد.

درندی تصریح کرد: با هدف اصلاح الگوی کشت و باتوجه به اینکه اراضی شهرستان، شور وکم آب است، اقدام به توسعه کشت کینوا در شهرستان شده است.

مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بافق هم  با بیان اینکه  کینوا بدون گلوتن است و زمانی که پخته شود، ترکیب آن بسیار شبیه به گندم یا برنج می شود، به خبرنگار ما گفت: این گیاه یکی از بهترین منابع پروتیین به شمار می رود که تمام 9 اسید آمینه های ضروری را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت محصول کینوا در بافق/ پیش بینی برداشت 10 تن محصول

آغاز برداشت محصول کینوا در بافق/ پیش بینی برداشت 10 تن محصول