مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 07:552022-11-30اقتصادي

صید سالانه بیش از 110 هزار تن ماهی در بندر کنارک


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار لنج و یک هزار و 500 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه این اداره کل فعالیت دارند که حدود یک هزار لنج و قایق در حوزه شهرستان کنارک فعالیت و سالانه بیش از 110 هزار تن ماهی صید می کنند.

- عطااله رییسی در بازدید از بنادر صیادی کنارک افزود: 107 واحد صنایع شیلاتی در نوار ساحلی وجود دارد که از جمله آنها 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی است که نقش مهمی در بسته بندی و صادرات تون ماهیان دارند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تخلیه و بارگیری آبزیان در بنادر رمین و کنارک بصورت مکانیزه شده که این امر سبب تسریع در تخلیه و از افت کیفیت ماهی جلوگیری می شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: بیش از 80 درصد شناورهای صیادی دریای عمان متعلق به شهرستان کنارک است.

وی بیان کرد: کنارک با داشتن ظرفیت های شیلاتی جایگاه ویژه در تولید و صادرات آبزیان دارد و یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده و جزو 50 بندر کد دار صید تون ماهیان جهان محسوب می شود.

رییسی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنارک قرار دارد و با بیش از 30 واحد تولیدی سالانه با تولید 100 تا 150 میلیون قوطی کنسرو نیاز کشور را تامین می کند، ادامه داد: بندر این شهرستان علاوه بر صیادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید سالانه بیش از 110 هزار تن ماهی در بندر کنارک

صید سالانه بیش از 110 هزار تن ماهی در بندر کنارک