مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 08:152022-11-30پزشكي

ایدز کشنده است؟


یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به وجود داروهای موثر برای کنترل بیماری ایدز گفت: در حال حاضر با تشخیص زودهنگام و مصرف به موقع داروها، بیماران مبتلا به HIV می توانند از یک زندگی معمولی و عمر طبیعی بهره مند شوند.

- دکتر علیرضا جانبخش در آستانه روز جهانی ایدز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشاهده اولین مورد بیماری ایدز در سال 1981 در آمریکا، گفت: خوشبختانه با فاصله کمی از شناسایی این بیماری، عامل آن، روند بیماری، علائم و گروه های در معرض خطر آن به سرعت شناسایی شدند.

وی افزود: همچنین طی فاصله کوتاهی داروهای موثری برای این بیماری تولید شد و در حال حاضر چهار نوع دارو با مکانیزم های مختلف برای این بیماری وجود دارد.

جانبخش گفت: خوشبختانه بخش زیادی از این داروها هم اکنون در ایران تولید می شود و با مصرف این داروها، بیماری HIV تا حد زیادی قابل کنترل شده است.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: در گذشته مبتلایان ایدز پس از چند سال به دلیل ضعف سیستم ایمنی و بروز عفونت های فرصت طلب جان خود را از دست می دادند، اما امروزه با وجود داروهای موثر این افراد شانس داشتن یک زندگی طبیعی را دارند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: در گذشته تصور بر این بود که بیماران زمانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده و شمار ویروس در بدن آنها افزایش یافته باید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایدز کشنده است؟

ایدز کشنده است؟