مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 08:502022-11-30پزشكي

ایدز کشنده است؟


در حال حاضر با تشخیص زودهنگام و با مصرف دارو به موقع دارو، بیماران مبتلا به ایدز می توانند یک زندگی عادی داشته و از عمر طبیعی برخوردار شوند، - همچنین این بیماران می توانند ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند، بدون اینکه بیماری را منتقل کنند.

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به وجود داروهای موثر برای کنترل بیماری ایدز گفت: در حال حاضر با تشخیص زودهنگام و مصرف به موقع داروها، بیماران مبتلا به HIV می توانند از یک زندگی معمولی و عمر طبیعی بهره مند شوند.

  دکتر علیرضا جانبخش در آستانه روز جهانی ایدز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشاهده اولین مورد بیماری ایدز در سال 1981 در آمریکا، گفت: خوشبختانه با فاصله کمی از شناسایی این بیماری، عامل آن، روند بیماری، علائم و گروه های در معرض خطر آن به سرعت شناسایی شدند.

  وی افزود: همچنین طی فاصله کوتاهی داروهای موثری برای این بیماری تولید شد و در حال حاضر چهار نوع دارو با مکانیزم های مختلف برای این بیماری وجود  دارد.

  جانبخش گفت: خوشبختانه بخش زیادی از این داروها هم اکنون در ایران تولید می شود و با مصرف این داروها، بیماری HIV تا حد زیادی قابل کنترل شده است.

  این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: در گذشته مبتلایان ایدز پس از چند سال به دلیل ضعف سیستم ایمنی و بروز عفونت های فرصت طلب جان خود را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایدز کشنده است؟

ایدز کشنده است؟