مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 09:402022-11-30اقتصادي

پایان عملیات طرح آبرسانی به شهر سنندج


مدیر عامل آب منطقه ای کردستان گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر سنندج با ظرفیت تأمین آب به میزان 57 میلیون مترمکعب در سال با بهره گیری از توان متخصصان داخلی پایان یافت.

- آرش آریا نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح آبرسانی به سنندج با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهر و تأمین آب شرب 40 درصد از جمعیت استان کردستان اجرایی شده و در مسیری 60 کیلومتری آب شرب با کیفیت و پایدار را از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج متصل خواهد کرد.

وی افزود: برای تسهیل در فرایند آبرسانی در این طرح، متخصصان ارتفاع پمپاژی 480 متری در نظر گرفته اند، همچنین 27 کیلومتر از مسیر اتصال منابع آبی تا تصفیه خانه با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی متری منشعب شده است.

آریا نژاد خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مورد این پروژه پتانسیل بسیار قوی آن از نوع پدافند غیرعامل است و به همین دلیل از این پس شهر سنندج از حیث تأمین آب شرب با کیفیت و پایدار حتی در دوران خشکسالی ها مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: نکته مهم دیگر اینکه برای اجرایی کردن این طرح علاوه بر بهره برداری از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب، برای اولین بار در دیسپاچینگ انتقال آب کشور از ایستگاه کاهش فشار از 30 اتمسفر به 2 اتمسفر استفاده شده که در نوع خود کم نظیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات طرح آبرسانی به شهر سنندج

پایان عملیات طرح آبرسانی به شهر سنندج