مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:302022-11-30سياسي

کربلا بدون حضور حضرت زینب(س) ناقص است


عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حقی که جامعه بر گردان ما دارد، مبارزه با باطل، محرومیت ها، اسارت ها و بیدار کردن جامعه از خواب غفلت است، - گفت: اسارت فداکارانه حضرت زینب (س) بعد از کربلا بستری را فراهم کرد که به این وظیفه تاریخی نسبت به جامعه عمل کند.

حجت الاسلام مجتبی سپاهی در گفت وگو با ایسنا ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و با بیان اینکه انسان ها در هر حد و اندازه ای باید بتوانند جایگاه و نقش تاریخی خود را شناخته و آن را به انجام برسانند، اظهار کرد: وقتی از حضرت زینب(س) صحبت می شود، باید جنبه های مختلف شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار داد و یکی از جنبه های شخصیتی که معرفت عمیق این حضرت را نشان می دهد، ایفای نقشی تاریخی توسط حضرت زینب(س) است.

او ادامه داد: زنان و مردان بزرگ و بافضیلتی در تاریخ داشته ایم که چون نتوانستند نقش خود را شناخته و آن را ایفا کنند، صرفاً به عنوان شخصیی خوب در تاریخ مطرح شدند، اما برخی از افراد هم هستند که با ایفای نقش تاریخی و جریان سازِ خود از درخشندگی خاص در تاریخ برخوردار هستند.

با بررسی سیره حضرت زینب(س) می بینیم که او به عنوان یک زن مسلمان، غیرازاین که در زندگی شخصی به عنوان الگو و اسوه مطرح هستند، در مقطعی از زندگی خود نقشی تاریخی، عظیم و جریان سازی را ایفا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کربلا بدون حضور حضرت زینب(س) ناقص است

کربلا بدون حضور حضرت زینب(س) ناقص است