مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:352022-11-30سياسي

حجم زیاد آب فاضلاب تهدیدی جدی برای بافت جهانی


رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به تهدیدات جدی برای بافت تاریخی گفت: یکی از این تهدیدها، حجم زیاد آب فاضلاب است که تهدیدی جدی برای بافت تاریخی یزد به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بی بی فاطمه حقیرالسادات صبح چهارشنبه در نشست کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد اظهار داشت: تعامل سازنده شهرداری یزد و صندوق احیای استان در واگذاری صحیح و اختصاص املاک دارای ارزش تاریخی و فرهنگی به کاربری های فرهنگی، هنری و خلاقانه در قالب نظام توسعه پایدار، الزامی است.

حقیرالسادات ادامه داد: صندوق احیا سال 1383 تشکیل شد و وظیفه آن حفظ بناهایی است که ارزش فرهنگی و تاریخی دارد، تا برای بهره وری صحیح به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی عنوان کرد: مأموریت اصلی صندوق در سه حوزه بهره برداری از بناهای میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و توسعه فرش دستباف است.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه در استان یزد حدود 86 ملک تاریخی فرهنگی وجود دارد، گفت: تملک این خانه ها بر عهده صندوق احیا است و این املاک داری ارزش تاریخی و فرهنگی بی نظیری هستند.

حقیرالسادات تاکید کرد: طبق قانون در نمایندگی صندوق احیای استان ها، ادارات کل میراث فرهنگی هر استان وظیفه حفظ و نگهداری املاک را دارد اما متأسفانه در نبود نماینده صندوق احیا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم زیاد آب فاضلاب تهدیدی جدی برای بافت جهانی

حجم زیاد آب فاضلاب تهدیدی جدی برای بافت جهانی