مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:452022-11-30اقتصادي

ضرورت تدوین سند توسعه فرش دستباف خراسان شمالی


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: با احصاء مشکلات حوزه فرش توسط متولیان آن و تدوین سند توسعه فرش دستباف بعنوان یک نقشه راه، - مشکلات قالیبافان استان مرتفع خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناصر فخر موحدی صبح امروز در جلسه کمیته فرش دستباف استان با تاکید بر تشکیل کمیته تدوین سند فرش دستباف اظهار کرد: ضمن آنکه باید تمام موضوعات در این سند تعریف شود لازمه تحقق این سند اعمال نظرات بخش خصوصی ، بانک ها ، تعاونی ها و اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه فرش دستباف استان در مرحله پیش نویس قرار دارد ، تصریح کرد: برای تدوین این سند، تغییر دیدگاه مدیران متولی و ورود جدی تر آنان به صنعت فرش امری الزامی است .

فخر موحدی همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد رشته فرش خبر داد و گفت : تاکنون آموزش و پرورش اقدامی در راستای ایجاد رشته تحصیلی فرش نداشته اما می توان با بررسی ظرفیت های دانشگاه علمی و کاربردی این مهم را محقق کرد .

وی با بیان اینکه 70 درصد تعاونی های حوزه فرش استان فعال نیستند ، خاطرنشان کرد: صنعت فرش بعنوان بخش رها شده حوزه اقتصادی است و این درحالیست که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد اثربخشی آن در توسعه اقتصادی استان باشیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تدوین سند توسعه فرش دستباف خراسان شمالی

ضرورت تدوین سند توسعه فرش دستباف خراسان شمالی