مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:402022-11-30اقتصادي

قوانین موتورسواری در کشورهای مختلف چگونه است؟


در سال های اخیر به دلیل کاهش توان مالی مردم در خرید خودرو، بسیاری از شهروندان کم بضاعت در تهران و سایر کلانشهرهای ایران رو به خرید موتورسیکلت آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین ، موتور سیکلت علاوه بر اینکه وسیله نقلیه ارزان قیمت تری نسبت به خودرو است، در عبور از مناطق پر ترافیک شهری نیز نسبت به سایر خودروها دارای مزیت است.

در سال های اخیر و به ویژه پس از شیوع کرونا، موتورسوران زیادی نیز به جرگه پیک های موتوری پیوسته اند و از موتور خود به عنوان وسیله ای جهت کسب درآمد نیز استفاده می کنند، اما به دلیل ناایمن بودن موتور و رعایت نشدن قوانین موتورسواری در ایران آمار تصادفات موتور سیکلت ها در تهران بالا رفته است.

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از قوانین رانندگی با موتور سیکلت در تعدادی از کشورها که به منظور کاهش تصادفات موتوری به تصویب رسیده اند، قطر از جمله کشورهایی است که در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قوانین سفت و سخت تری را برای تردد موتور سیکلت ها در سراسر شهرهای این کشور به تصویب رسانده است.

 بر اساس قوانین مربوط به وسایل نقلیه موتوری از جمله قوانین مربوط به موتورسیکلت در قطر، راکب موتورسیکلت باید گواهینامه رانندگی موتور سیکلت صادر شده در این کشور را دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین موتورسواری در کشورهای مختلف چگونه است؟

قوانین موتورسواری در کشورهای مختلف چگونه است؟