مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 12:402022-11-30اجتماعي

لزوم آموزش کودکان کار در مراکز شبانه روزی


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکانی که باید در مدارس شبانه درس بخوانند، از طریق سامانه پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی دانش آموزان به بهزیستی ارجاع می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد نصیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه های بهزیستی برای آموزش مددجویان دانش آموز این نهاد گفت: آموزش جزو اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است که در قوانین بالادستی نیز صراحتاً به آن اشاره شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تحصیل کودکان کار نیز توضیح داد: قانون حمایت از اطفال در سال 1399 مصوب شد و بر اساس آن آیین نامه ماده 6 این قانون نگارش شده است.

بند 6 درباره وظایف دستگاه ها است.

در این بند از آیین نامه، تکلیف شده که حوزه آموزش و تحصیل کودکان بر عهده آموزش و پرورش است و زمینه این آموزش باید فراهم شود.

وی افزود: در مراکز شبانه روزی هم باید آموزش و پرورش زمینه تحصیل کودکان کار را ایجاد کند ضمن اینکه تکلیف آموزش حرفه ای به مددجویان بهزیستی بر عهده فنی وحرفه ای است.

نصیری خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه آموزش و همکاری که بین بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد مبتنی بر این اصل است که در حوزه کودک کار، کودک باید تحصیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آموزش کودکان کار در مراکز شبانه روزی

لزوم آموزش کودکان کار در مراکز شبانه روزی