مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 13:452022-11-30اقتصادي

مشاوره و آزمایش رایگان ژنتیک برای مددجویان بهزیستی


معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی با بیان اینکه مشاوره و آزمایش ژنتیک برای مددجویان بهزیستی رایگان است، گفت: در افراد عادی نیز با توجه به وسع خانواده بین 30 الی 70 درصد هزینه توسط بهزیستی پرداخت می شود.

- مریم رضایی امروز چهارشنبه 9 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در پیشگیری از معلولیت ها اظهار کرد: غربالگری بینایی و طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله برای کودکان سه تا 6 ساله انجام می شود و سال گذشته 85 درصد کودکان گلستانی را شامل شد که امسال قرار است 100 درصد کودکان گلستانی تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ما قریب به 130 هزار کودک سه تا 6 سال در گلستان وجود دارند، افزود: تاکنون 50 درصد کودکان گلستانی تحت پوشش غربالگری بینایی و طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند البته سن طلایی شناسایی و درمان آمبلیوپ(تنبلی چشم) سه تا 6 سال و حداکثر آن تا 12 سال است.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان به غربالگری نوزادان و شیرخواران اشاره کرد و تصریح کرد: سه طلایی غربالگری شنوایی برای نوزادان و شیرخواران سن زیر 6 ماه است که خوشبختانه استان گلستان هر ساله جزو استان هایی است که 100 درصد نوزادان را تحت غربالگری قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره و آزمایش رایگان ژنتیک برای مددجویان بهزیستی

مشاوره و آزمایش رایگان ژنتیک برای مددجویان بهزیستی