مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 14:462022-11-30اقتصادي

پیش بینی قیمت نفت در سال آینده


بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد که احتمالا اوپک به سمت کاهش عرضه نفت به بازار جهانی خواهد رفت و قیمت نفت برای سال آینده بالای 100 دلار به ازای هر بشکه می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس، پیش بینی کرد که احتمالا گروهی از کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در جهان اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی اتخاذ خواهند کرد و در راستای تنظیم بازار قدم برخواهند داشت.

قرار است تا چند روز دیگر کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در قالب اوپک پلاس در وین اتریش تشکیل جلسه دهند و درباره اقدامات آتی خود در بازار نفت تصمیم گیری کنند.

درحالی این جلسه برگزار خواهد شد که شاهد بالا گرفتن نگرانی ها نسبت به رکود در کشورهای جهان، کاهش تقاضای نفت در چین به خاطر اعمال دوباره محدودیت های کرونایی، و تبعات تصمیم غرب برای محدود کردن قیمت نفت روسیه هستیم.

جف کوری، مدیر بخش کالاهای اساسی در بانک گلدمن ساکس می گوید: ترکیبی از عوامل این بانک را بر آن داشته تا پیش بینی خود برای قیمت نفت طی ماه های آینده را پایین بیاورد.

کوری می گوید: نخستین و مهم ترین عامل دلار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی قیمت نفت در سال آینده

پیش بینی قیمت نفت در سال آینده