مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 07:552022-12-01اقتصادي

دورخیز آمریکا برای نفت 70 دلاری


مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی می گوید که ریاست جمهوری آمریکا به دنبال پر کردن ذخایر نفت استراتژیک این کشور با نفت بشکه ای 70 دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آموس هوچستین، مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی می گوید که کاخ سفید می خواهد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را با نفت بشکه ای 70 دلار پر کند.

در اواسط ماه اکتبر، سندی از سوی کاخ سفید منتشر شد که نشان می داد دولت آمریکا به دنبال پر کردن ذخایر نفت استراتژیک این کشور با نفت در محدوده قیمتی 67 تا 72 دلار در هر بشکه است.

به دستور رییس جمهور آمریکا طی ماه های گذشته و با هدف پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی، 180 میلیون بشکه از این ذخایر برداشت شده است.

بر اساس سند کاخ سفید، دولت آمریکا، روی خرید نفت با قیمت پایین آمده ناشی از افزایش تولید نفت داخل این کشور حساب کرده است.

از زمان انتشار این سند تاکنون 15 سکوی حفاری نفت در آمریکا نصب شده است.

به نظر می رسد دولت آمریکا در حال اجرای این سند است و گفته های هوچستین نشان می دهد که زمانی خرید نفت از سوی آمریکا آغاز خواهد شد که قیمت بشکه ای 70 دلار یا کمتر باشد.

طی ماه گذشته قیمت نفت در سایه تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه، برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه، قرنطینه های کرونایی در چین و کاهش تولید نفت در مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دورخیز آمریکا برای نفت 70 دلاری

دورخیز آمریکا برای نفت 70 دلاری