مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-01سياسي

اعتاب مقدسه ایران و عراق عامل روابط دوستانه تاریخی دو ملت هستند


تولیت آستان قدس رضوی روابط دوستانه و برادرانه مردم دو کشور ایران و عراق را غیرقابل گسست دانست و گفت: اعتاب مقدسه ایران و عراق عامل روابط دوستانه تاریخی دو ملت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار نخست وزیر عراق که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، ضمن تبریک انتخاب وی، اظهار کرد: ایران و عراق یک کشور هستند و این جمله به هیچ عنوان عبارتی شعاری یا تشریفاتی نیست؛ بلکه یک حقیقت عینی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ریخته شدن خون پاک سردار بزرگ و عزیز ایرانی حاج قاسم سلیمانی در کنار فرمانده گرامی عراقی ابومهدی المهندس و دیگر سربازان رشید عراقی در یک محل، موضوعی مسبوق به سابقه بوده و اتفاق جدیدی نیست.

وی با اشاره به وقایع مشترک تاریخی ملت ایران و عراق، تصریح کرد: پس از اینکه حکومت عثمانی در ترکیه تضعیف شد استعمار پیر انگلیس قصد حمله و اشغال عراق را داشت.

علمای بزرگ نجف و مردم عراق در برابر تجاوز انگلیس قیام کردند و در کنار آن ها علمای بزرگ ایرانی نیز که در نجف حضور داشتند مانند مرحوم آیت الله کاشانی هم دوش علما و مردم عراق لباس رزم پوشیده و سلاح به دست گرفته و در برابر تجاوز انگلیس ایستادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتاب مقدسه ایران و عراق عامل روابط دوستانه تاریخی دو ملت هستند

اعتاب مقدسه ایران و عراق عامل روابط دوستانه تاریخی دو ملت هستند