مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-01ورزشي

یک بازی ویدئویی برای جلوگیری از اختلال شناختی سگ ها


یک استارت آپ، مجموعه ای از بازی های ویدئویی را طراحی کرده است که می توانند از سگ ها در برابر اختلال شناختی محافظت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، جویپاو (Joipaw) که یک استارت آپ مستقر در هنگ کنگ است، مجموعه ای از بازی های صفحه لمسی را طراحی کرده که برای فعال نگه داشتن ذهن سگ ها طراحی شده اند.

این مجموعه شامل یک بازی به سبک بازی موش و چکش (whack-a-mole) است که سگ می تواند با پوزه خود به آن ضربه بزند و یک تست شمارش را نیز در بر دارد که شرکت کننده به کمک آن انتخاب می کند در کدام سمت صفحه، حباب های بیشتری داشته باشد.

بنیان گذاران این شرکت امیدوارند که این بازی های ویدئویی، انگیزه بلندمدت بیشتری را برای سگ ها به همراه داشته باشد و از نوعی زوال عقل معروف به اختلال عملکرد شناختی سگ (CCD) جلوگیری کند.

این بازی ها هنوز در مرحله نمونه اولیه هستند اما برای بازی کردن روی صفحه نمایش لمسی مقاوم در برابر لیس زدن طراحی شده اند.

گروه پژوهشی جویپاو باور دارد که سگ ها را می توان در ابتدا آموزش داد تا با مالیدن مقداری کره بادام زمینی، صفحه نمایش را لمس کنند و سپس به تدریج می توان آن را کاهش داد.

درسیم آودار (Dersim Avdar)، از بنیانگذاران این استارت آپ گفت: در حین آزمایش بازی ها روی سگ ها، سخت ترین مرحله، وادار کردن آنها به بازی مستقل بود اما وقتی بالاخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بازی ویدئویی برای جلوگیری از اختلال شناختی سگ ها

یک بازی ویدئویی برای جلوگیری از اختلال شناختی سگ ها