مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-01اقتصادي

چرا روی فرآوری پشم سرمایه گذاری نمی کنیم؟


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با اشاره به اشتغالزایی و ظرفیت های بالای هنرصنعت فرش دستباف، بر ضرورت سرمایه گذاری در فرآوری پشم تاکید کرد و واگذاری مجوز تاسیس تعاونی به اتحادیه های سراسری را به جهت کاهش زمان صدور مجوزها خواستار شد.

- عبدالله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر حمایت از صنعت فرش دستباف و قالیبافان و فعالان این حوزه اظهار کرد:اگر چه مسئولان امر بر دغدغه های موجود در این بخش اشراف کامل دارند ولی به دلایل متعدد از ظرفیت های بالای این صنعت اشتغالزا استفاده شایسته صورت نگرفته است.

در حال حاضر مرکز ملی فرش از توانمندی اجرایی لازم برخوردار است و می تواند به شناسایی ظرفیت های فرش دستباف کمک کند ولی توان مالی و بودجه اندکی در اختیار دارد و در وزارت صمت گم شده است.

وی افزود: معتقدم باید نگاه و برنامه موثری نسبت به فرش در این وزارتخانه وجود داشته باشد که بافندگان را به پویایی و تحرک بازار فرش دستباف امیدوار کند.

رییس کمیسیون فرش،صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون در ادامه با اشاره به تنوع پشم در ایران، گفت: هیچ کشوری به اندازه کشور ما تنوع پشم ندارد.

ما 60 میلیون رأس دام سبک در کشور داریم که قابلیت فرآوری پشم آنها وجود دارد و این ظرفیت در کشور هست که حتی پشم را صادر و صنعت نساجی را متحول کنیم اما متاسفانه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روی فرآوری پشم سرمایه گذاری نمی کنیم؟

چرا روی فرآوری پشم سرمایه گذاری نمی کنیم؟